בלוג

קורט מיתוג

ממתגים מסעדה או בית קפה? כמה דגשים שתרצו לנגוס בהם

נכנסתם פעם לאינסטגרם ב-16:00 ושמתם לב להצפה של תמונות אוכל מרהיבות?
כן, אין ספק שבשיטוט היומי שלנו ברשתות החברתיות, אנחנו מיד יכולים להבחין מי הביא קופסת אוכל מהבית ומי יצא לצהריים בחוץ. בעידן השפע של הסצנה הקולינארית, בו הפתיתים של בן גוריון מתקופת הצנע נותרו מרחק שנות אור מאחור, אין ספק שלא די באוכל שטעמו טוב, אלא הסועדים דורשים אוכל שמצטלם טוב. שכן, זה כבר ברור וידוע לכל – הפסקנו ללכת למסעדות רק בשביל האוכל, עצם הביקור במסעדה הפך להיות חוויה נפרדת, מיצג מוזיאלי, אם תרצו, שכל מרכיביו מדברים את ניב המותג המקומי. הסיבה לכך מובנת, אל מול התחרות וההיצע המרשים, כל מסעדה חייבת לייצר חוויה, שפה ייחודית ומותג מעניין.
לכן, מסעדנים יקרים, בכל מה שקשור למיתוג מסעדות, חשבנו לנכון להציב כמה דגשים שכדאי לחשוב עליהם, מהזווית שלנו לפחות, את האוכל אנחנו משאירות לכם ☺

אין מרכיב שנותר מאחור

בכל תהליך בניית מותג, מדברים על חשיבות השפה, על פלטת הצבעים, המסרים והערכים שיוכלו באופן מיידי להיות מזוהים עם המותג ולייצג אותו. בעולם המסעדות, נדמה כי האסטרטגיה השיווקית, הולכת צעד קדימה. התחושה היא שאנחנו לא מביטים במותג, אלא באמת חווים אותו. היום, ניתן להבחין במסעדות שדואגות שכל מערך השיווק שלהן, לרבות אתר האינטרנט, הרשתות החברתיות, האריזות והתפריט, השילוט והמסעדה עצמה ידברו את אותה השפה. המנות שיוצאות מהמטבח מודעות לתמונת האינסטגרם שלא תאחר לבוא, קירות המבנה משתלבים עם צבעי וערכי המותג ומעצב הפנים עובד יד ביד עם מעצב המותג בעיצוב החלל. זאת, מכיוון שברור לכל הנוגעים בדבר – מסעדה אחת, מותג אחד. ולכן, החל מסידור השולחן, עד לאריזות ה – Take Away, התפריט והאתר נוכל להבחין בעיצוב ואסטרטגיה שיווקית מדויקים. קחו לדוגמא את ג'יימי אוליבר, אולי אחד מהמותגים הקולינאריים הגדולים ביותר שמוכיחים לנו שאין להותיר ולו מרכיב אחד מאחור; עיצוב המסעדות, ספרי הבישול, תכניות האוכל והבלוגים, כולם ככולם, הם נגזרת של המותג שהוא יצר.

jamie_2

ספרים של ג׳יימי אוליבר, אחד ממותגי האוכל החזקים בעולם

jamie_1

אחת המסעדות של ג׳יימי אוליבר בלונדון

לספר סיפור ויזואלי

בעגה המקצועית קוראים לזה מסעדות קונספט, אבל הרשו לנו להעלות את השאלה – האם בכלל אפשר להתייחס למסעדה שלא כמסעדת קונספט? שכן גם השווארמה השכונתית מייצגת רעיון נבחר. אבל ברור שיש מסעדות שהעיצוב המדוקדק שלהן הוא אמנות בפני עצמה, מסעדות שמצליחות ליצור עולם עבורנו גם אם זה רק לזמן קצוב. אלה המסעדות שנרצה לצלם, לתייג, לספר לעולם שהיינו בהן ואולי לכן הן כל כך מצליחות. המסעדות האהובות עלינו למשל הן דליקטסן התל אביבית שמקפידה על נראות מהוקצעת ואיכותית של מעדניית גורמה, Sketch הלונדונית שעוצבה בשיתוף דייויד שריגלי, ומעניקה את התחושה שאנחנו בעצם סועדים בתוך יצירת אמנות.
עוד דוגמא מצויינת היא מסעדת פלומר, הנציגות הישראלית שלנו בלונדון שמשלבת עיצוב גרפי מעולה עם עיצוב פנים מודרני אך נעים ומזמין. וגם  Maneki Comptor asiat בה הצליחו לשלב את העיצוב הגרפי ועיצוב הפנים בצורה מרהיבה והרמונית.

delicatessen_2

דליקטסן, נראות מהוקצעת ואיכותית של מעדניית גורמה

sketch. לסעוד בתוך יצירת אמנות

sketch. לסעוד בתוך יצירת אמנות

palomar_6

פלומר. עיצוב גרפי מעולה עם עיצוב פנים מודרני אך נעים ומזמין.

maneki_1

Maneki Comptor asiat. שילוב הרמוני של עיצוב גרפי ועיצוב פנים.

אחריות חברתית

אמנם נושא שכבר דיברנו עליו בבלוג, אבל גם בעולם המסעדות, עסק המעורב באופן חברתי, יכול למשוך אליו קהל מגוון, ליצור חשיפה חיובית ולבדל את המקום מבין שלל האפשרויות.
המומלץ שלנו: בר הנסיך בלב נחלת בנימין שחבר לארגון החברתי ZEZE וביחד הם מוכיחים שאפשר לבלות למען מטרה טובה.

רשתות, זה בשבילכן:

משימת המיתוג העומדת בפני רשתות כוללת חשיבה מעמיקה יותר, דורשת תכנון לטווח ארוך והבנה אמתית במגמות השוק. כיום לא די באדום- צהוב של מקדנולדס או בירוק של סטראבקס, רשתות צריכות ליצור שפה כוללת ומתוחכמת המאפשרת לכל סניף וסניף בה ביטוי נפרד. המומלצת שלנו: Bembos – רשת המבורגרים פרואנית, עם עיצוב פנים שמח במיוחד ואריזות מגניבות שתמיד תרצו לקחת הביתה.

bembos

Bembos. עיצוב שמח במיוחד.