בלוג

אווירת חג – מארז מיוחד לכבוד פסח

יש דברים שאי אפשר להסביר למי שאינו ישראלי, ושכל מי שהוא ישראלי לא ישכח אף פעם, לא משנה כמה זמן יתגורר בחו״ל. טעם מיוחד המלווה ברגש קולקטיבי שאי אפשר להתעלם ממנו בכל פעם שמתקרבים לאחד החגים הגדולים, כמו השאלה ׳איפה אתם עושים את הסדר?, זר פשוט לא יבין…

כשניגשנו לפרוייקט מארזי הפסח לבתים הישראליים השנה ידענו שניצבת בפנינו תקופה מורכבת – כשהבחירות ממש בפתח וכל התקציבים נעצרו היינו צריכים לחשוב על פתרון כלכלי יותר, ועם זאת כמובן לא לאכזב.

אחרי חשיבה משותפת בצוות החלטנו שנכון יהיה לקצץ את עלויות ההפקה והשינוע, בכדי לייצר מארז באיכות גבוהה, מעניין ומרגש כמו בכל פעם, ולכן בחרנו להשאיר את משימת הדפוס לכל בית ובית באופן עצמאי.

אבל בואו נעשה סדר5_israeli_3


ערכות הפסח של הבית הישראלי מיועדות להגיע לבתים של ישראלים ברחבי העולם.
מראש הן מתוכננות כך שיאפשרו למשפחות לחוות את אווירת החג האופיינית לתקופה זו בשנה, שיהיו מזמינות עבור המקבלים לבלות ערב משפחתי במשחק או יצירה, שיגרו את בלוטות הטעם ויפרטו על נימי הרגש שמשאירים את כולנו מחוברים לבית הזה, לישראל.

במארז אפשר למצוא השנה מקבץ מגוון של תכנים – החל ממתכונים, דרך שירונים, ערכות יצירה מיוחדות לילדים שבחבורה שהוזמנו ליצור כובעי פרעוניים וגם פירמידה תלת מימדית, וכלה במשחק לוח בסגנון ״סולמות וחבלים״ שלכבוד החג נקרא ׳מי החביא את האפיקומן שלי׳.

כתמיד, פיתוח הערכה כלל פיתוח שפה גרפית ייחודית למוצר, שנכלל בה גם עיצוב פונט מיוחד שמתאים לרוח החג ולסגנון המוכר מן האגדות המסורתיות.
המטרה הייתה להעביר את ערכי החג תוך שמירה על איזון בין החיבור של המארז למקורות לבין יצירת דבר חדש, מעניין ומרגש למקבלים.

בשפה הגרפית נכללים גם איורים שנותנים ביטוי לדמויות ואלמנטים מן ההגדה ומלווים את המשחקים והמוצרים השונים המאוגדים במארז זה.

כשהתחלנו לראות את הערכה מפורסמת על קירות הפייסבוק של הנציגויות השונות בעולם יכולנו לנשום לרווחה, לשמוח על התוצאה ובעיקר על התגובות, ולהתחיל ליהנות מאווירת החג שמתפשטת גם כאן.
תם ולא נשלם!

עד הפרוייקט הבא – שיהיה לכולנו חג שמח!