בלוג

בחירת סטודיו לעיצוב גרפי

רוצים ליצור עיצוב לוגו חדש לחברתכם או לרענן את הקיים? מעוניינים במיתוג העסק שלכם? אם כן, אתם נדרשים לסיוע של סטודיו עיצוב גרפי מקצועי, איכותי ומהימן.  ואולם, בישראל קיים מגוון עצום של מעצבים גרפיים, והבחירה בחברה הנכונה עשויה להיות לא פשוטה. לצורך מטרה זו יש להבין את מהות תפקידם ועבודתם של בעלי המקצוע בתחום, ולהכיר את הפרמטרים העיקריים לזיהויים.

מתי יש צורך במעצב בגרפי

עבודות של סטודיו לעיצוב גרפי נחוצות עבור עסקים, חברות וארגונים רבים המעוניינים לחדש ולרענן את תפיסתם בעיני ציבור לקוחותיהם. מדובר בין היתר בעבודות של עיצוב לוגו, באנרים, סלוגנים, אריזות, ברושורים, ניירת משרדית, פליירים, קטלוגים, עיצוב אתר אינטרנט, כרטיסי ביקור, שלטים, או מיתוג כולל של תדמית הארגון על מוצריו ושרותיו. עם סטודיו עיצוב גרפי מקצועי ואיכותי יועברו לקהל היעד חזון החברה, מסריה וערכיה, וזאת באמצעות תכנון אסטרטגיית שיווק מתאימה ומתן פתרונות עיצוב מגוונים עבורה.

חשיבות ההכשרה של המעצבים הגרפיים

בעת בחירת סטודיו עיצוב גרפי חשוב לברר לגבי איכות ההכשרה ומידת הניסיון של צוות העובדים במקום. יש להבין כי בתחום הגרפיקה המקצועית כשרון טבעי אינו מספיק, אלא קיים צורך בהכשרה מעמיקה על מנת לרכוש כלים נכונים ויישומיים שיאפשרו למעצב השתלב בעולם פרסום מתקדם ותובעני. לכן, ישנו הבדל מהותי בין מעצב גרפי בוגר קורס קצר, לבין מי שסיים תוכנית לימודים של מספר שנים במוסדות אקדמיים מובחרים בתחום העיצוב, כמו בצלאל או ויצ"ו חיפה. מעצב בעל הכשרה רצינית ומקצועית הינו בעל ידע תיאורטי ויישומי נרחב, מכיר מגמות עיצוב שונות הרווחות בארץ ובעולם, ויש בידיו סל רחב של כלים ותוכניות ליישום.

ניסיון מוכח בתחום עיצוב גרפי

הכשרה והשכלה מקצועית הינה בעלת חשיבות מרובה בעת בחירת סטודיו עיצוב גרפי, ואולם בענף זה איכות ומקצועיות נרכשות רק עם הזמן והניסיון. לכן, חשוב לבחור בסטודיו שלמנהליו ועובדיו יש ניסיון מעשי בשטח. ניסיון עשיר יבטיח עבודה איכותית  ומדויקת המתאימה לצרכי הלקוח , קולעת לטעמו של קהל היעד, ועומדת בזמנים שאליהם התחייבה החברה.

תחום ההתמחות של הסטודיו

חשוב לדעת כי בימינו עיצוב גרפי הינו תחום רחב היקף, הדורש התמחות בפרויקטים מסוימים. לכן, מלבד מקומות עיצוב גדולים או מגוונים, הרוב מתמחים בתחום ספציפי. כך לדוגמא, קיימות חברות המתמחות במיתוג עסקים, אחרות המתמחות בבניית ועיצוב אתרים, ולצידן חברות המתמחות בפיתוח אפליקציות גרפיות. לכן, על מנת לבחור סטודיו עיצוב גרפי נכון חשוב להגדיר מראש את המטרות והצרכים הספציפיים שלכם.

התרשמות מתיק עבודות

לאחר שאיתרתם סטודיו עיצוב גרפי שבאמתחתו הכשרה וניסיון נאותים, יש לוודא כי סגנון עבודתו מתאים לטעמכם ולצרכיכם. חשוב להבין כי עיצוב לוגו או כל אלמנט גרפי אחר עשוי להיות שונה מאוד במהותו מסטודיו אחד למשנהו. לכן, לפני הבחירה בחברה מסוימת חשוב לבחון את תיק העבודות, שלרוב מפורסם באתר האינטרנט שלה. התיק יעיד על סגנון עבודתה של החברה ומידת הניסיון המעשי שלה, וכמו כן אם עסקה בתחומים קרובים לאלו הנדרשים מצידכם. 

סטודיו רציני ומקצועי

סטודיו עיצוב גרפי רציני ומקצועי יבחן כל עבודה ופרויקט המוגשים לפניו באופן יסודי ומעמיק. כל עבודה תתחיל בהגדרת מטרות, ובהבנת הערך והחזון של הפרויקט. לאחר מכן יבוצע הליך של איסוף נתונים וסקרי שוק אודות החברה, המוצר, השירותים ומאפייניו של קהל היעד. לאור נתונים אלו תתכנן החברה אסטרטגיה שיווקית מתאימה לפרויקט, ורק בשלב זה תחל בהכנת סקיצות ועבודות גרפיות שונות בהתאם לאופי ולצרכי הפרויקט. יש לציין כי סטודיו איכותי יתייחס באופן יצירתי לכל פרויקט ויעניק לו חזות ייחודית ובלעדית משלו. לכן, אם הסטודיו מקבל את הזמנתכם בשיחת טלפון קצרה, כדאי שתחשבו פעמיים אם כדאי לכם לעבוד עימו.

ומה לגבי העלויות?

העלויות של סטודיו עיצוב גרפי משתנות בהתאם למידת המקצועיות והמוניטין, וככול שהסטודיו יותר מוכר כך יעלה מחירו בהתאם. יחד עם זאת, קיימות לא מעט חברות מקצועיות שאינן מאוד מוכרות  ויכולות לספק עבודה מעולה במחיר שפוי יותר. מאידך, יש להיזהר מחברות המציעות שירותי עיצוב גרפיים במחירי תחתית, מה שמעיד לרוב גם על רמה מקבילה של היעדר מקצועיות. מכיוון ששירותיו של הסטודיו הינם בעלי חשיבות מכרעת לתדמיתו של העסק ולהצלחתו הכלכלית, כדאי לבחור בחברה מקצועית ואיכותית המציעה מחיר הוגן עבור שירותיה.