בלוג

מחברות מחברות – מתנה עם חוויה ישראלית

׳הבית הישראלי׳ הוא בלי ספק אחד הלקוחות המעניינים והמאתגרים שלנו.
כגוף שמטרתו לשמור על הקשר החם בין משפחות ישראליות ברחבי העולם לקהילה ולארץ, נדרש חידוש מתמיד, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

הפעם היה עלינו להתכונן לסבב כנסים של משרד הקליטה, שמתרחש מדי שנה בסביבות פברואר- מרץ ומיועד לספק מידע חיוני למשפחות ישראליות שחושבות לחזור לארץ.
לכנס מגיעים נציגים מן הארץ לספק מידע חיוני – החל מזכויות תושב חוזר בתחום המיסוי, ביטוח לאומי ועד נציגי מוסדות לימודים גבוהים, ועוד, כשהמטרה היא להנגיש את את האינפורמציה בדרך ישירה מול כל הגורמים באופן ישיר.

כאשר התבקשנו להכין מתנה שתוכל גם להעביר אינפורמציה חיונית לקראת סבב הכנסים, פנינו קודם כל לאבחן את האתגר הגדול במשימה: איך להעביר מידע ביורוקרטי באופן שיהיה גם מעניין וגם יעודד את המקבלים לשמור אותו ולהשתמש בו?

באופן כללי אנחנו יודעות שעולם הפרינט מציב אתגר מול עולם התוכן העצום הקיים באינטרנט, ולכן היה ברור שצריך ליצור פורמט מעניין, עשיר ומרגש. למעשה ברור היה שמעבר להנגשת המידע אנחנו רוצות להעביר חוויה, זיכרונות, ריגוש – והכל בניחוח ישראלי.

ביחד עם הלקוח החלטנו לקדם את הפרויקט בשני מישורים:
ברמת התוכן, לספק מידע בעל ערך רגשי לצד המידע היבש הנחוץ, כאשר הנושאים הנבחרים הנוספים היו שירים קלאסיים ומסלולי טיולים.
בגיבוש פורמט המוצר – בחרנו לעצב סט של 3 מחברות, כאשר כל אחת מהן מוקדשת לאחד הנושאים ומכילה מידע מודפס ודפים ריקים לשימוש בהמשך המחברת, והכל ארוז יחד במוצר אחד.

10_israeli_2

על הבסיס הזה פותחה שפה גרפית עשירה וייחודית.
כל מחברת אופיינה בשני צבעים בנוסף לצבע השחור, הדפים הפנימיים עוטרו בטקסטורות שהותאמו לכל נושא, ולכריכות המחברות בחרנו בצבע חלק ומראה מעט וינטאג׳י.

מחברת הבירוקרטיה, שמכילה מידע כללי, פרטי קשר ואינפורמציה נוספת חשובה מלווה בדפים משובצים.
מחברת המוסיקה, שבה מילים לשירי ארץ ישראל, מלווה בדפים מעוטרים בתווי נגינה,
והמחברת שמכילה מסלולי טיולים מומלצים למסלולי טבע ומסלולים אורבניים מלווה בקולאז׳ים מקסימים של תמונות, ופאטרן של נקודות.

שלוש המחברות אוגדו בחבק וצלופן, והן יחולקו לכל באי הכנס ובהמשך גם למשפחות הבית הישראלי ברחבי העולם.
בנוסף להן הכלנו את השפה הגרפית גם על כל תדמית הכנסים, כך שזו תואמת את השפה הגרפית של המחברות, כאשר הכוונה היא לייצר מיתוג אחיד, מזוהה וברור שיחזק את הזיקה לארץ ולערכים שמאפיינים את הכנס ואת כל פעילויות הבית הישראלי.