בלוג

מיתוג מוצר

בתקופה הזו, יותר מאי פעם, השוק המודרני מתפתח, משתנה, שוקק חיים ורווי במוצרים ותחרות. חשוב לדעת כי על פי מחקרים שנערכו בתחום, הגורם הקובע באיזה מוצר יבחר הצרכן אינו בהכרח המחיר, אלא יצירת תחושות הזדהות והערכה. לכן, על מנת לבלוט והצליח בעולם תחרותי ודינמי יש צורך לייחד את מוצרי החברה ואת מיתוגם.

מסרים ברורים ומהירים

השפע והדינמיות של העולם המערבי מובילים ליצירת גירויים מהירים וקצרים, המאפשרים להבין בתוך שניות ספורות את המסר של המוצר, להחליט אם הוא יוצר עניין לרכישה, או לעבור למוצר ולגירוי הבא. כפועל יוצא מכך, עולם הפרסום נדרש למתג מוצרים באופן הפועל על תת ההכרה, תשוקות ורגשות, ופחות על אינטלקט וידע. מיתוג מעין זה נוצר בראש ובראשונה בעזרת עיצוב לוגו  לחברה.

חשיבותו של עיצוב לוגו למיתוג מוצרים

מיתוג מוצר נדרש בימינו לכלול את לוגו החברה ואף לוגו למוצר ספציפי. המיתוג מסייע לקהל היעד לזהות באופן מיידי את המוצר, כאשר הלוגו שלו חרוט בזיכרונו. למעשה, שימוש בלוגו מעוצב הינו כלי שכל החברות נעזרות בו, קטנות וגדולות כאחת, מעצם היותו סימלן. כפי שבימי הביניים לכל קבוצה היה סמלה ייחודי מוטבע על דגלים, מדים וחותמות, כך בימינו חברת קוקה קולה מטביעה את חותמה באמצעות הלוגו הידוע שלה.

המיתוג מסייע לחדור לתודעת הציבור

בעזרת מיתוג מוצר המבוסס על לוגו, סלוגנים, פרסומות ומסרים ברורים, יידע קהל הצרכנים לזהות באופן מיידי למי שייכים המוצר או השירות שמוצגים בפניו. חשוב כמובן שהתוכן יתקשר אסוציאטיבית לתכונות חיוביות כמו הצלחה, סטאטוס, אמפתיה, איכות ועזרה לזולת. בתוך כך, השדר שאותו מעביר המיתוג משתנה בהתאם לסוג מוצר ולמסרים שהעסק רוצה להעביר. לדוגמא, חברת בנטון מייצרת בגדים, אך מיתוגה מקשר אותה באופן ישיר לתרומה וסיוע לזולת, וזאת בזכות קמפיין  הצילומים הייחודי שלה. לכן, רכישת מוצריה נחשבת לבעלת ערך סביבתי גבוה. במילים אחרות, כל  אסטרטגיה שיווקית צריכה לשאוף לכך שמיתוג המוצר יהפוך לערך בפני עצמו, כפי שמרצדס אינה עוד מכונית , מייקל ג'ורדן אינו עוד שחקן כדורסל, ומק'דונאלדס איננה רק המבורגר וצ'יפס.

למותג יש אישיות בפני עצמו

חשוב להבין כי מיתוג נכון של מוצר הוא הרבה מעבר ליצירת סיסמה וסמל חיצוניים, אלא יצירת אישיות בפני עצמה שיש לה פנים, אופי, תכונות ומסרים שניתן להזדהות עימם. לדוגמא, כאשר חושבים על  מרצדס עולה מייד בדמיון סימלה של החברה, לצד חוויה של איכות ויוקרה ללא פשרות כסמל סטאטוס חברתי גבוה. מאידך, כאשר חושבים על מק'דונאלדס מופיעה בדמיון דמות הליצן  העליז של החברה, ונוצרת חוויה של בילוי נעים וכיפי למשפחה ולילדים, בליווי אוכל טעים, משחקים והפתעות. לכן, מיתוג של מוצר דומה מאוד ליצירת דמות בעלת אישיות מוגדרת, ויכולת להתפתח, להעמיק ולצמוח. כפועל יוצא מכך, בעת הכנת מיתוג למוצר יש לחשוב גם מעבר למוצר עצמו, ולשאול שאלות כמו האם מדובר במוצר עליז או רציני, צעיר או מבוגר, אמיץ או שגרתי. עד כמה שהדבר יישמע מוזר, עבור כל מוצר מתקבלות תשובות מאוד קונקרטיות מבחינת אישיות המיתוג.

8_klearbar

האמינות שמאחורי המיתוג

אם אתם חושבים שבמיתוג אפשר להמציא דמויות כיד הדמיון הטובה עליכם, אתם טועים בגדול. מאחורי האישיות והמסרים של המיתוג חייב לעמוד מוצר שמקיים ומממלא את ההבטחות. הווה אומר שמיתוג אינו משקר, אלא מציג את התכונות והצדדים הטובים ביותר של המוצר, מציג חסרונות כיתרונות, ופונה לצדדים הפסיכולוגיים והרגשיים של קהל היעד. חשוב להבין כי מוצר שאינו מקיים את הבטחות המיתוג נועד לכשילון חרוץ ולתדמית שלילית, שלרוב רק מתיחת פנים מקיפה תסייע  לשנות. לדוגמא, אם מיתוגו של מוצר מסוים מבטיח אמינות ועמידות ארוכות טווח, אך בשטח הוא אינו שורד יותר מחודש, מובן שהמוצר צפוי להיכשל. מאידך, אם המסר יהיה שהחיים קצרים ויש ליהנות מכל רגע, היותו של המוצר קצר חיים לא תהפוך לחסרון בעת רכישתו.

איפה ממתגים מוצרים

חשוב מאוד שמיתוג מוצרים ייעשה על ידי חברה מקצועית ואיכותית, אשר מעניקה ללקוחות קטנים כגדולים יחס וליווי אישי, ולא מתייחסת אליהם כחלק מפס ייצור פרסומי. יש להעדיף חברה המעסיקה אנשי עיצוב ופרסום מהשורה הראשונה, שיצירתיות זורמת בעורקיהם, ושתיק העבודות שלהם וניסיונם המעשי מתאימים להלך רוח של המוצר ושל החברה העומדת מאחוריו.