בלוג

מתעצבים לקראת 2018

האם חלונות הראווה המרהיבים של תקופת החגים מבשרים על מגמות עתידיות

מדי שנה, מגיחים אלינו באמצע החורף (תתעלמו מתקופת הבצורת האחרונה ותזרמו איתנו) חגים מוארים, סיילים מטורפים ועיצוב משוגע! בעולם זאת כבר מסורת – תמהיל מדויק של תרבות צריכה, קישוטים מדהימים וחלונות ראווה מטורפים. לכן, לכבוד השנה האזרחית החדשה, החלטנו לעקוב אחר תצוגות הקריסמס בחלונות הראווה, שכבר מזמן הפכו לאטרקציה המרכזית של התקופה החורפית- ולהבין האם יש בהם מן הנבואה עבור 2018?

אם כן – תצפו לשנה של עיצוב מרשים, עיטורים נוצצים, תפאורות שלמות שלא היו מביישות אף הצגה, אורות בוהקים, בובות ענק ופריטי אופנה נדירים.

אז מה המסורת

מדי שנה, חנויות הכלבו הגדולות בוחרות נושא, חלקן אף שוכרות מעצב במיוחד למשימה ומשתמשות בחומרים הטובים והיקרים ביותר שניתן להשיג (אחרי שתראו את חלון הראווה של בלומינגדיילס, תבינו). העיצוב והנרטיב המרכזי שעומדים במרכז החלון כמובן נותרים בסוד עד למועד החשיפה ואנחנו מקבלים שיעור חשוב במיתוג.

לאילו חנויות כדאי לשים לב


Saks Fifth Avenue – דיסני והוט קוטור

כחלק מחגיגות 80 השנה לסרט הקלאסי של דיסני "שלגיה ושבעת הגמדים" החליטה החנות סאקס פיפת' אווניו ליצור שיתוף פעולה עם חברת דיסני ולהפוך את 14 החלונות אשר פונים לרחוב, לסצנות מתוך האגדה האהובה. בין החלונות תבחינו בדמותה של שלגיה מפזזת בין יצורי היער המתוקים, הנסיך, המכשפה וכמובן תוכלו לראות גם את שבעת הגמדים שרים את שירם המפורסם במערה עשויה מקריסטל.  וזה לא הכל, בחלונות ברחובות 49 ו-50 מוצגות שמלות ערב, שהן פרשנותם של אלברטה פראטי, נעים קאן, מוניק לולייה ומרקזה לשמלה של שלגיה, בגרסת המאה ה-21. חלון הראווה של סאקס הוא ההוכחה לאופן בו עיצוב מייצר מסורת – האנימציה המקורית, הפכה לחלק מהתרבות והמורשת האמריקאית המוצאת את דרכה מחדש אל לב ליבה של בירת התרבות, מבעד לחלון הראווה.

סאקס פיפת׳ אווניו - חלון מהאגדות

סאקס פיפת׳ אווניו – חלון מהאגדות

 

בלומינגדיילס – נוצץ ובוהק

השנה, החליטה בלומינגדיילס להקדיש את עיצוב החלונות לגדול המפיקים, פי טי ברנום. החלונות עוצבו כמחווה לאיש החזון ומייסד הקרקס. תלבושות קרקסיות ותפאורה נוצצת במיוחד, הן שם המשחק והאמינו לנו, אנחנו לא מגזימות כשאנחנו אומרות נוצצת במיוחד – למעלה מ-7,600,000 אבני סברובסקי מקשטות את התלבושות והאביזרים בכל חלון. בלומינגדיילס מלמדים אותנו פעם נוספת כמה כל מרכיב חשוב ביצירת המותג הכללי. בעבור חנות ענק כדוגמת בלומינגדיילס, לא היה די בכל אבן, הבחירה באבני סברובסקי משקפת את הערכים היוקרתיים שמבקש המותג להציג.

בלומינגדיילס - תפאורה נוצצת במיוחד

בלומינגדיילס – תפאורה נוצצת במיוחד

 

ליברטי, לונדון – למען המשפחה

הנושא של החנות ליברטי השנה הוא "הלילה שלפני הקריסמס" העוסק בהתרגשות האוחזת בכולם לקראת החג עצמו. החנות יצרה חלונות קסומים עם אורות נוצצים, תפאורת גגותיה החורפיים של לונדון, שיחים ירוקים ופריטים שמוחלפים מדי שבועיים בתצוגה הכוללת. ליברטי מעודדת את לקוחותיה להגיע לתצלום משפחתי בימי ראשון ובכך משלבת בין תרבות הצריכה לערכי המשפחה וממתגת את עצמה כמקום בילוי ולא כחנות בלבד.

 

ליברטי - תפאורת גגותיה החורפיים של לונדון

ליברטי – תפאורת גגותיה החורפיים של לונדון

 

Bergdorf Goodman – חגיגה ניו יורקית

התצוגה של החנות עוסקת השנה באהבה לעיר ניו יורק. כל חלון מעוצב בעקבות אחד משבע האטרקציות האיקוניות ביותר של העיר. השימוש באבני סברובסקי חוזר גם כאן, למשל בציפוי דמויות דינוזאורים כייצוג המוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע, זאת לצד חצוצרות באורות ניאון אדומים המייצגות את הפילהרמונית של ניו יורק. בחלונות אחרים תוכלו לראות ייצוגים לאקדמיה למוזיקה של ברוקלין, הגנים הבוטניים של ניו יורק, המוזיאון האמריקאי לקולנוע, הארגון לשימור ההיסטורי של ניו יורק וארגון האמנויות UrbanGlass. הנושא הנבחר והעיצוב המוקפד ממקמים את החנות כחלק בלתי נפרד מנכסיה היקרים של ניו- יורק והופכים אותה לדמות מרכזית בחיי העיר.

ברגדורף גודמן - דינוזאורים מצופים סברובסקי כייצוג למוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע

ברגדורף גודמן – דינוזאורים מצופים סברובסקי כייצוג למוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע

ברגדורף גודמן - חצוצרות בניאון אדום המייצגות את הפילהרמונית של ניו יורק

ברגדורף גודמן – חצוצרות בניאון אדום המייצגות את הפילהרמונית של ניו יורק

 

מבשרים או לא מבשרים

אם להסתמך על חלונות הראווה, בין אם הטרנדים של 2018 יכללו בתוכם נוצצים או מחוות לאמנים גדולים, נראה שיותר מכל, עולם העיצוב ימשיך להתרחב ולכלול בתוכו עוד ועוד אלמנטים. כידוע – מיתוג חייב לגעת בכל מרכיב ומרכיב. לכן, אם ברצונכם לבלוט בשנת 2018, זכרו לקחת את המיתוג שלכם צעד אחד קדימה ולהתייחס למותג כחוויה שלמה. מי יודע, אולי נכתוב עליכם בשנה הבאה 🙂