בלוג

סיפורים שמאחורי הלוגו של חברות מפורסמות

החברה המודרנית משופעת בעיצובי לוגו של חברות ידועות יותר או פחות, כאשר הסמלילים מקיפים אותנו מכל עבר,על גבי המוצרים עצמם ובמסעות פרסום למיניהם. מאחורי כל לוגו שאנו רואים קיים סיפור שהוביל ליצירתו ולעיצובו העכשווי, וחלק מהסיפורים אף הפכו לאגדות אורבאניות המתגלגלות ברחבי העולם. למעשה, היכרות עם סיפורים שמאחורי עיצוב לוגו מהווה צורך בסיסי בענפי המיתוג והעיצוב, ומקור להשראה, לרעיונות ולגישות חדשות עבור כל סטודיו עיצוב גרפי.

קוקה קולה – לוגו שכולם מכירים

הלוגו של קוקה קולה, יצרנית בינלאומית של משקאות מוגזים, נוצר לפני 130 שנים ועבר מאז גלגולים רבים ושונים. תחילה נכתב הלוגו עם האות K ( (koka  -kolaאך משל שיקולים אסטטיים הוסב לאות C ( .(Coca – Cola אגב, צורת הפונטים המוכרת של הלוגו נוצרה למעשה משרבוט של מנהל חשבונות בחברה. כמו כן, סביב המותג של קוקה קולה מסתובבת אגדה אורבאנית המשייכת את צבעי התלבושת של סנטה קלאוס, האדומים והלבנים, דווקא לצבעי הלוגו של קוקה קולה. במקור, סנטה קלאוס הגיע מאירופה ותלבושתו השתנתה בין המדינות.  בשנות ה- 30 של המאה שעברה  יצאה קוקה קולה עם קמפיין לכריסמס, במטרה להגדיל את מכירת המשקה הצונן בחודשי החורף. בקמפיין זה הופיע סנטה קלאוס שהולבש בצבעי החברה, והפרסומת עיצבה מחדש את תדמיתו של הקדוש החביב והמפורסם.

26

נייקי – הרבה יותר מלוגו

אין ספק כי הלוגו של נייקי הינו המפורסם מבין חברות הספורט בעולם. הלוגו נוצר בתחילת שנות ה- 70 של המאה הקודמת כאשר החברה הייתה בתחילת דרכה, ועוצב על ידי סטודנטית שלמדה עיצוב גרפי במוסד בו למד מייסד נייקי. על העבודה קיבלה הסטודנטית כ- 30 דולרים בלבד. יותר מעשור לאחר מכן, כאות הוקרה למעצבת שעזרה לשים את החברה על המפה הבינלאומית, העניק לה המייסד במתנה מניות של החברה.

shutterstock_397617133

עיצוב הלוגו של גוגל- גאווה ישראלית

האם ידעתם כי הלוגו המפורסם של חברת גוגל עוצב על ידי מעצבת גרפית ישראלית, רות קדר? הלוגו מורכב רק מאותיות החברה במטרה ליצור רושם של סולידי ורציני, ובתחילה הכיל גם סימן קריאה בדומה למנוע החיפוש של יאהו. צבעי האותיות מורכבים מצבעי היסוד אדום, כחול, צהוב וירוק, וזאת במטרה ליצור לוגו צעיר ,שמח, פשוט וידידותי.כמו כן, זהו לוגו בעל יכולות משחקית גבוהה ללא מגבלות, המסמל את אפשרויות החיפוש הלא מוגבלות שמנוע החיפוש מעניק. כיום הלוגו של גוגל הפך להיות כה מוכר ומזוהה, עד שאפשר לשלבו עם איורים ואנימציות המבוססים על קו המתאר של הפונטים, וגם מבלי שתופיע אות אחת של הלוגו הוא עדיין יישאר מוכר לכולם.

fixed-google-logo-font

התפוח המפורסם של חברת אפל

עוד לוגו של חברות שזכה לתהילה הוא התפוח של חברת אפל (Apple). התפוח נוצר בשנות ה- 70 של המאה שעברה על ידי השותף של סטיב ג'ובס ששרבט את התפוח שנפל על ראשו של אייזיק ניוטון, ולווה בציטוט משיר המזכיר את המדען הנודע. שנה לאחר מכן החליט סטיב ג'ובס לפשט את עיצובו של התפוח על מנת שיתאים להצבה על גבי מוצרים. משימה זו ניתנה בידיה של חברת פרסום אשר יצרה תפוח נגוס בצבעי הקשת. הצבעים נועדו לייצג את התפיסה האנושית של החברה, ובהמשך הוחלפו בצע אחיד כדי שיתאים בצבעיו למוצרים שונים. אגב, הנגיסה בתפוח נועדה ליצור זיהוי ברור עם הפרי, וכן כמשחק מילים עם המונח בייט באנגלית – שפירושו נגיסה.

apple-logo-wallpaper-background-821-883-hd-wallpapers

גלגולי עיצוב הלוגו של תנובה

אחד מעיצובי הלוגו היותר מוכרים בחברה ישראלית הוא זה של חברת תנובה, משווקת ויצרנית מוצרי חלב ומזון. הלוגו הראשון של החברה כלל 3 אלומות חיטה מאוגדות אשר ייצגו את המחוזות שבם פעלה תנובה – תל אביב, ירושלים וחיפה. בהמשך עוצבו גם הפונטים של החברה בעברית ובאנגלית, אשר יוצגו גם על ידי האות הראשונה בשם החברה – האות ת'. האות הוצגה בשלושה צבעים – כחול שייצג את ענף מוצרי החלב, ירוק שייצג את ענף מוצרי הדגים, ירקות ופירות, ואדום שייצג את ענף מוצרי הבשר והביצים. בסוף שנות ה- 90 התווסף עיגול סביב האות ת' הצבעונית, אשר נועד לייצג את המינוף וההצלחה של החברה. השינוי האחרון בלוגו של תנובה חל בשנת 2010  סביב סמל הבית, אשר מסמל את הבית הישראלי ואת היות כל המוצרים מוצעים תחת קורת גג אחת.

tnova