בלוג

עיצוב לוגו – סימן ההיכר של העסק

לוגו לעסק הינו הביטוי הגרפי של החברה, הוא זה שילווה אותה לאורך כל הדרך. זהו סימן תדמיתי, תמצית המסר שהחברה חפצה לשדר. למעשה, בתהליך יצירת לוגו מכניסים את החזון לידי תבנית עיצובית אחת.

לוגו או בתרגום לעברית, סמליל, הוא האסוציאציה הראשונה שעולה ללקוח ברגע שהוא שומע על החברה, הוא יוצר קישור ראשוני בין הזהות העיצובית לבין המוצר, או השירות של בעל העסק.

לוגו לעסק, צריך להיות ייחודי, לבדל את החברה מהמתחרים שלה ולגרום ללקוח הפוטנציאלי לזכור את החברה, או העסק לזמן ממושך.

10486427_637092416401561_1858294306413198346_n

 

תהליך עיצוב הלוגו

תהליך עיצוב הלוגו מתחיל בעצם בזיהוי והגדרת מטרות וערכי המותג. זהו תהליך שמצריך עבודה מקצועית, יצירה של מגוון רחב של סקיצות מתוכם יוכל הלקוח לבחור את המתאים לו ביותר. למעשה, נעשית עבודה יצירתית, שמתחילה בהבנה של צרכי הלקוח.

מאחר וכל חברה שואפת להדגיש את ייחודה, בהתאם לתדמית שהיא מחזיקה, חובה עלינו, כמעצבות להקשיב היטב, להתעמק בפרטים הקטנים, ולספק עבורך, כלקוח שבוחר בנו, עיצוב לוגו שיהיה גם יפה ואיכותי ויזואלית ובמקביל יעביר היטב את המסר.

 

המרכיבים המהותיים בעיצוב לוגו לעסק

תהליך עיצוב לוגו לעסק מתחיל את דרכו אצל הלקוח, לכן תמיד נשאף לשאוב ממנו מקסימום מידע: מה המסר שהוא מעוניין לשדר, מחשבותיו, שאיפותיו וחלומותיו. את כל אלו ירכז המעצב הגרפי אשר יתרגם את הכל ליצירת עיצוב הלוגו.

ביצירת לוגו צריך לקחת בחשבון מרכיבים שונים, החל מצבע מתאים, פונט, סמל/אייקון, תמונה, אלמנט גרפי, היררכיה. כל פרט יהיה מדויק ויתאים בסינרגיה מושלמת עם שאר חלקיו – וזו תהווה הבסיס לשפה הגרפית של המותג .

חשוב שהלוגו יהיה זכיר, כזה שהלקוחות הפוטנציאלים יראו אותו ויקשרו אותו באופן מיידי עם החברה המקושרת אליו. בנוסף חשוב שלוגו לעסק יהיה פשוט, אך לא נמוך כי אם מתוחכם במידה.

הלוגו צריך להיות עדכני, מתאים לחברה, לשאיפות שלה ולמהות, לייצג בצורה ברורה ותמציתית את המסר המרכזי של החברה. צריך להיות מקושר לשם של החברה, למוצר, השירות שהינה מספקת – כל אלו באופן ישיר או עקיף, וחשוב ביותר שלוגו צריך למשוך את העין במידה ראויה ומתוך עניין טוב ולא על דרך השלילה.

מעצב מקצועי – יצירת לוגו מקצועי ותדמיתי

אנחנו, בסטודיו אנזלביץ מומחיות בעיצוב לוגו. ראשית, נכיר את החברה/ בעל העסק על כל הפנים שהצגנו קודם לכן. כמו כן חשוב לנו להבין מי הלקוח האופייני של החברה, שכן התדמית העיצובית אמורה להיות מכוונת לצרכן הסופי, אשר הוא זה שירכוש את המוצר,והמטרה המשותפת לנו היא שבסופו של תהליך נגיע ללוגו המתאים, שיהווה בסיס לתדמית שתדגיש את בידול החברה ממתחריה ובכך תיצור הגדלה של פניות מתאימות ותנועה בעסק: קניית המוצר, שימוש במוצרי החברה ושירותיה וכדומה.

מעצב גרפי מקצועי ידאג להבין את השאיפות של החברה, ירכז את כל הנתונים וייצור סקיצות שונות עבור הלקוח. ביחד, בתהליך, הם ייבחרו, ישנו, ייעצבו ויחדדו את המסר. זהו תהליך שעשוי להיות ארוך ולדרוש חשיבה מעמיקה, אסור להקל יד בדבר, צריך לחשוב היטב, לחזק, ליצור סיעור מוחות אפקטיבי, להתאים נכון בין האלמנטים השונים, ליצור סקיצות שונות ולקבל את העובדה שלעתים זה לוקח יותר זמן ממה שחשבתם.

ביצירת לוגו לעסק חשוב לכלול את: שם החברה / ראשי תיבות, אלמנט גרפי כלשהו, זהו אינו מדע מדויק, יש סגנונות שונים של פונטים, צבעים וכדומה. יחד עם זאת, ישנן חברות שמטרתן ליצור דבר שונה ופורץ גבולות לחלוטין ולכן חשוב, כאשר יוצרים לוגו לחברה, לבנות עבור הלקוח סקיצות שונות מהן יוכל לבחור ועליהן לעשות שינויים אחרונים.

בסטודיו אנזלביץ כאשר אנחנו באות ליצור לוגו עבור הלקוח, אנחנו מבינות היטב את המשימה העומדת לרשותנו, אנחנו חייבות להיות יצירתיות, מודעות ללקוח, לייצור משהו שונה וייחודי, להיות אטרקטיביות, להבין כי זהו תהליך ארוך, להציג בפני הלקוח שעומד מולנו מגוון רחב של סגנונות כדי שהוא ייבחר את המתאים לו ביותר. חשוב לנו, כמעצבות, להיות סבלניות וקשובות, לשנות, לגוון. אין הזדמנות שנייה, ברגע שלוגו נבחר, הוא סימן ההיכר המלווה את החברה לאורך זמן לא מבוטל, מה שמחייב אותנו להניח על שולחנכם תוצר איכותי ומקצועי.

חשוב, שאתה כלקוח תזכור כי לוגו לעסק ילווה אותך בכל מקום: שלטי חוצות, אתר האינטרנט של החברה, כרטיסי ביקור, מתנות ללקוח, דפי תזכורות, עמוד הפייסבוק ועוד. למעשה, בכל מקום שהחברה תציג את עצמה, יוצג הלוגו שלה לפניה ובך אתה ממתג את העסק ויוצר זהות עסקית.

עיצוב לוגו עבור חברה, מרכז בסימן אחד את המסר המרכזי, זוהי החותמת, הסמן המרכזי שלה, לוגו לעסק הוא אחד המרכזים החשובים ביותר בתדמית ובחלק בניית החברה, נותן השירות כבעל עסק, לכן המלצתנו היא להשקיע בו את המאמצים, הזמן והתקציב הדרושים לקבלת תוצאה ראויה.

לסיכום,

הלוגו הוא הנראות הראשונית של החברה/בעל העסק. השלב המכריע בכרטיס הביקור, הוא התדמית של העסק, כאן, אין עוררין. לכן חשוב לבחור בבעל מקצוע, מעצב גרפי שיידע לכוון את הלקוח, להקשיב, לייצור עבורו לוגו ייחודי, מעצב גרפי אשר עבודותיו שונות ומגוונות, אסור שלוגו אחד יהיה דומה למשנהו משום שהצרכן הסופי עלול להתבלבל בין המותגים.

אנחנו "בסטודיו אנזלביץ" ,כמעצבות, כמומחיות בתחום, נדאג ליצור לוגו שתוכל להתגאות בו לאורך שנים.