מהו מיתוג?
בהגדרתו, מיתוג הוא יצירת רעיון אסטרטגי – שיווקי מוביל, שבו לוקחים מוצר של חברה ומבדלים אותו, יוצרים לו זהות ייחודיות, שתגרום ללקוח לזכור את החברה ואת המוצר השייך לה.
תהליך המיתוג , BRANDING , הוא תהליך שבו נוצק תוכן ויזואלי שמחדש את המראה של המוצר , מתוך ההבנה מהו המסר חשוב לחברה להעביר, באיזו צורה יועבר המסר ומיהו קהל היעד.
מיתוג לעסקים מטרתו להפוך חברה, בתהליך השיווקי, למובחנת ומזוהה עם ערכיה ולאטרקטיבית לקהל היעד שלה. כמו כן, הוא שואף לקשר את המוצר לחברה, או את השירות שהיא מספקת ובכך לעזור לה לבלוט.
מה שחשוב בסוף התהליך הוא שהלקוח יזכור מיהי החברה ומה המוצר שהיא מציעה לו.
השוק כיום, רווי במוצרים, בשירותים ובחברות שמתחרים על תשומת ליבו של הלקוח, והמטרה היא ליצור אלמנט מבדל, ובעזרתו לגרום ללקוח לזכור את החברה, במבט העל- זה מה שמיתוג עושה.
מיתוג עסקים שנעשה בצורה נכונה ויעילה, יוצר את הזהות של החברה מתוך שילוב עם הבנה של ציפיות הלקוח, התפיסה שלו את המוצר והעלאת המסר שלנו לתודעת הלקוח.
השלבים הראשונים בתהליך מיתוג לעסקים:
כאשר מחליטים למתג עסק, ישנם פרמטרים רבים שיש להתייחס אליהם: הדבר הראשון שצריך להתייחס אליו הוא בהבנה מי הצרכן שלנו, מי קהל היעד. כאשר חברה מגיעה להחלטה והבנת צורך במיתוג, קודם כל היא מחויבת להבין מה המוצר ומי קהל היעד , קרי, מי הלקוחות.
כך נוכל להתחיל בעבודה, כאשר הצורך הבסיסי לנגד עינינו ומתוך ההכרות עם השוק בו אנו מתמודדים ביחד. למעשה, בשלב זה אנחנו בונים אסטרטגיה שיווקית.
מיתוג לעסקים כולל בין השאר, יצירת שפה גרפית שונה הבאה לידי ביטוי במגוון רחב של כלים שילוו את החברה לאורך כל הדרך: באתר האינטרנט, במוצרי החברה, עמוד הפיסבוק שלה, כל האמצעים שבהם באה לידי ביטוי הנראות של החברה ושל מוצריה.
המטרה של מיתוג היא לחזק את נאמנות הלקוחות הקיימים וליצור קהל לקוחות חדשים, הוא בא להציג את העסק והחזון שלו במיטבם, תוך שימוש מותאם תוכנית וויזואלית לכל אמצעי מדיה שמצוי בשימוש.
אנחנו, בסטודיו אנזלביץ יכולים לספק עבורך את החבילה השלמה, בית אחד לכל צורכי המיתוג והתדמית של החברה.
כשבוחרים בסטודיו כמו שלנו מקבלים מקום אשר יוכל להבין אותך היטב, את הצרכים, החזון, לכוון אותך, ללכת יד ביד, ליצור עבורך מארז שלם ואיכותי. במקום לפנות לכמה בעלי מקצוע, שלכל אחד החזון שלו, מצב בו כל אחד עלול לכוון למקום אחר, אנחנו פה כדי ליצור אחידות במוצר, בשירות, להביא לידי ביטוי את השאיפות של החברה בתהליך מיתוג העסק, כך שהתוצר יהווה מנוף להצלחה.
בתהליך מיתוג לעסקים ישנם פרמטרים רבים אשר באמצעותם ניתן ללוות את המוצר, השירות של החברה: מוצרי קידום מכירות, עיצוב לוגו, מארזי חברה, פולדרים, אתר, מצגות וכו׳, כל אלו יוצרים את נראות החברה.
המוצר הכי מזוהה עם מיתוג, בעבור מרבית הלקוחות, הוא הלוגו.
העיסוק בעיצוב לוגו בתהליך המיתוג כולל בתוכו גורמים רבים שמשליכים ישירות על המסר שמועבר בו, למשל : צבע, גודל, פונטים, סמלים, צורות וכדומה. חשוב לדעת שכל אלו חייבים להביא בחשבון שימוש לא רק כלוגו בפני עצמוף אלא להתאים גם לשימוש על גבי כל מוצר מסחרי אחר: כרטיסי ביקור, מגנטים, כרטיסי ברכה, מוצרי קידום מכירות, מסמכים רשמיים, אתר החברה, קטלוגים ועוד.
מיתוג לעסקים יוצר את הזהות של החברה, או של המוצר אותו היא מעוניינת לשווק, במקרים בהם אנחנו ממתגים מוצר, או ליין מוצרים, חשוב לוודא שהתוצר תואם את מיתוג החברה הגדולה ותדמיתה.
סטודיו אנזלביץ- כל מה שצריך במיתוג לעסקים
בסטודיו אנזלביץ מספקים עבורך, כחברה, את כל הכלים שהינך זקוק להם, אנחנו פה לכל מענה והגשמת חלום וחזון, החל משלב עיצוב הלוגו, בניית אתר האינטרנט, יצירת מוצרים משלימים , בניית תדמית וכדומה.
ההתמחות שלנו, הניסיון שלנו, הוותק וצוות העובדות המקצועי, בשילוב עם היחס החם, והעובדה שבאמת אכפת לנו מטובת הלקוח ושתהיו מרוצים מהתוצאות, הם ששומרים את לקוחותינו איתנו בדרך לאורך שנים.
הלקוחות שלנו יודעים שאנחנו תמיד מרגישים את המתרחש בשוק, מצליחים לחבר בין המרכיבים, לגבש תפיסות ייחודיות לכל לקוח ולכל צורך, ולהביא שילוב אולטימטיבי של פתרון עיצובי עם התאמה לטכנולוגיה הנכונה והמתקדמת למוצר.
בכל פרוייקט מחדש אנחנו משלבות את הנגיעה הייחודית שלנו בעיצוב, אבל לעולם אין לנו תבניות מוכנות. כל עבודה מכתיבה בנייה מחדש של תבנית מותאמת לכל לקוח.
אנחנו בונות את המיתוג והמוצרים הנגזרים ממנו שלב אחר שלב, אנחנו ערניות לסביבה המקצועית, לחידושים בשוק, ועם הניסיון והוותק שצברנו לאורך השנים, אנחנו יודעות להציג לכל לקוח מוצר מוגמר שהוא באמת חד פעמי.
איך יודעים שמיתוג מועיל לעסקים?
רובנו קונים וצורכים עם העיניים היום. אנחנו מזהים את מה שאנחנו צריכים עםהעיניים, ובאותו רגע גם שוללים את המוצר שלא בו בחרנו.
מוצר מזוהה וזכיר הוא מוצר שמיתוגו אפקטיבי, וזו השאיפה שלנו בכל עבודה מחדש. להביא את המסר של החברה במארז הויזואלי הכי אסתטי ונכון לתדמית החברה, לשקף את ערכי החברה ולעזור לה להתקדם להצלחה עסקית.