בלוג

בחינת תיקי עבודות של מעצבים גרפיים

תיק עבודות הוא הכלי השיווקי של מעצבים גרפיים, שבאמצעותו הם יכולים להמחיש ללקוחותיהם את טיב עבודתם וניסיונם. לכן, כל חיפוש ובחירה בסטודיו לעיצוב גרפי צריכים לכלול גם בדיקה רצינית של תיק העבודות. טיב העבודות ורמת וסגנון תכניהן מהווים אינדיקציה חשובה לבחירת איש המקצוע הנכון עבורכם.

מהותו של תיק עבודות עיצוב גרפי

תיק עבודות עיצוב גרפי, או בלועזית פורטפוליו, הוא תיק עם עבודות מייצגות של מעצבים בו מופיעות תמונות של העבודות ולצידן הסבר קצר. תיקים אלו נדרשים למעצב בשלושה מצבים – עבור קבלה ללימודים, קבלה לעבודה וכתיק עבודות מייצג של סטודיו לעיצוב גרפי. תיק עבודות של סטודיו לעיצוב גרפי מציג בעיקר עבודות שהסטודיו ביצע בעבר עבור לקוחותיו. תיק זה נדרש לרמת ביצוע מקצועית וגבוהה במיוחד, להצגת מגוון רחב של עבודות שיענו לטעם ולצרכים של קהלים רחבים, אך בתוך כך גם להעיד על סגנונו האישי של המעצב או על הקו המנחה של הסטודיו לעיצוב.

עבור מה משמש תיק עבודות עיצוב גרפי

תיקי עבודות משמשים מעצבים גרפיים להצגת מגוון גדול של סוגי עבודות, עליהן נמנות בין היתר עיצוב קטלוגים, כרטיסי בידוק, לוגו, כרזות, פליירים, אריזות מוצרים, פרסומות, עיצוב באנרים ודפי אתרים. בתחום זה ניתן לעסוק במגוון נושאים, כגון הכנת פלאיירים, כרטיסי ביקור, עלונים, כרזות ואריזות למוצרים, כאשר סוגי העבודות שמופיעות בתיק יכולים להצביע על מידת ההתנסות של המעצב בתחומים המבוקשים. כך לדוגמא, תיק העבודות יעיד אם המעצב המסוים יותר מנוסה בעיצוב של לוגו, בעיצוב כרזות או בשניהם.

איך בוחנים ומזהים תיק עבודות עיצוב גרפי מוצלח

כאמור, תיק עבודות עיצוב גרפי נדרש להיות איכותי ביותר, ולכן יופיעו בו העבודות הטובות והמוצלחות ביותר של הסטודיו במגוון תחומים שונים. העבודות יספקו ללקוח אינדיקציה על רמתו ויכולותיו המקצועיות של המעצב, ויאפשרו לו לבחון את ביצועיו וסגננו בתחומים מקבילים לתחום עיסוקו. כמו כן, תיק עבודות טוב יציג סגנון ייחודי ומקורי המבדיל את העבודות המצויות בו מאלו של אחרים.

הצגה מקצועית של תיק העבודות

יש להדגיש כי תיק עבודות מקצועי ואיכותי יציג את כל עבודותיו הנבחרות של הסטודיו, בין אם עבור עיצוב לוגו, קטלוג או אתר אינטרנט, וזאת באופן אסתטי, מאורגן ומסודר, על פי נושאים וקטגוריות ברורות. העבודות יהיו זמינות כחוברות מודפסות וגם באתר האינטרנט של הסטודיו, אשר בימים אלו כבר הפך להיות כלי חובה לכל בעל סטודיו רציני לעיצוב גרפי. כמו כן, מי שמבין קצת יותר בתחום עיצוב הדפים באינטרנט יכול לבחון אם תיק העבודות באתר בנוי על פי תבנית מסחרית וסטנדרטית, או שהוא נבנה ועוצב באופן מקורי על ידי המעצב.

כלים נוספים לבחירת מעצב גרפי

מלבד בחינת תיק העבודות אשר מהווה כאמור כלי מרכזי לבחירת מעצב גרפי, בחירה מושכלת ומדויקת דורשת את בחינתם של עוד מספר קריטריונים חשובים:

סטודיו עיצוב גרפי מומלץ – חשוב לבחור בסטודיו בעל מוניטין חיובי, בין היתר באמצעות המלצות שהתקבלו ממכרים או מלקוחות של הסטודיו בעבר ובהווה.

סקיצות ודוגמאות ספציפיות – כדאי שהצעת העבודה של הסטודיו תלווה בסקיצות ראשוניות שיספקו מספר רעיונות עיצוב. חשוב לוודא מראש כמה סקיצות מספק הסטודיו, וכן אם שינויים בסקיצה כלולים בהצעת המחיר.

טיב השירות – חשוב לבחור בסטודיו לעיצוב גרפי שצוותו זמין וקשוב לבקשות ופניות של לקוחות, ועובד עימם בשקיפות מלאה ובהתאם לדרישותיהם. בנוסף, יש להעדיף סטודיו המציב יעדים ולוחות זמנים ברורים, ומסוגל לעמוד בהם.

תקשורות בין אישית – מומלץ לבחור מעצבים שיש לכם שפה משותפת עימם, שמבינים אתכם, ושהאווירה הנוצרת איתם טובה ונעימה.

הצעת מחיר – עלויות של מעצבים גרפיים משתנות בהתאם לרמת מקצועיותם, ניסיונם, המוניטין שלהם וגודלו של הסטודיו. על כן, תהליך הבחירה בסטודיו לעיצוב יכלול גם השוואה למעצבים אחרים ברמה מקבילה.

לסיכום

תיק עבודות הינו אחד הכלים המרכזיים לבחירת מעצב גרפי, מאחר שהוא מעיד על סגנון, ניסיון ורמת המעצב. לכן, חשוב לבחון את תיקי העבודות ברצינות ולהשוותם לתיקי עבודות של מעצבים אחרים, וזאת מתוך מטרה למצוא את המעצב המתאים ביותר לעבודה המבוקשת. מובן שככול שמדובר בפרויקט יותר מהותי וגדול, על הבחינה להתבצע באופן מדוקדק ומעמיק.