בלוג

מיתוג אתרים – מאיפה מתחילים?

מהו מיתוג

כדי להבין את חשיבות מיתוג אתרים, צריך להתחיל מההתחלה. להבין מדוע מיתוג כה חשוב לעסק, מה המשמעות שלו עבורך, כחברה.

מטרתו של תהליך מיתוג היא לייחד את החברה ממתחריה, ליצור הזדהות וקשר ישיר בין הנראות של החברה, כמו הסמל הויזואלי שלה לבין החברה ולבסוף, לעורר בצרכן רגשות חיוביים כאשר הוא מזהה.

כאשר חברה מובילה מהלך של מיתוג עסקי היא מגדירה את עצמה ואת אופיה כפי שהיא רוצה להקרין אותו החוצה, קושרת אליה קהל של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים, ממקמת את עצמה בשוק ויוצרת בידול.

ישנם מוצרים רבים בהם ניתן לראות את קווי המיתוג: לוגו, סלוגן, מוצרי קד״מ ואפילו עיצוב המשרדים ועוד.

מיתוג אתרים

במיתוג אתר אינטרנט, המטרה היא לחבר בין מאפייני האתר לבין המוצר ובכך לגרום בפועל לתנועה (טראפיק) מרובה ואפקטיבית לאתר החברה.

כדי למתג אתר אינטרנט יש להגדיר בראש ובראשונה איזה סוג אתר זה יהיה: האם אתר מכירתי, שיווקי, אינפורמטיבי ועוד.

נראות האתר חשובה בהיבט העיצוב הגרפי: חיבור ושילוב בין כל המרכיבים לכדי יצירת מוצר גרפי אטרקטיבי וחויית גולש נוחה ומזמינה.

יש לחבר בין המרכיבים, להמנע מעומס על העין, להפוך את האתר לנגיש וידידותי למשתמש תוך הקפדה על הכלת כל התוכן הנחוץ לצד ההיצמדות למפרט העיצוב.

ככל שהאתר יהיה נעים יותר ונוח לשימוש כך הגולש ישהה בו זמן רב יותר, פוטנציאל המכירה יגדל וכמובן, הלקוח יזכור את האתר ויחזור אליו שוב.

מלבד המראה של האתר, יש לזקק היטב את המסרים אותם חשוב להעביר באתר, לעדכן את המידע והמסרים, משום שהם למעשה אלו שייצרו את הדימוי הנכון בקרב הגולשים ויניעו לפעולה.

landscape_myko

מיתוג עסקי

מיתוג עסקי הוא תהליך, חשוב לבנות אותו לאט ובזהירות, בצעדים קטנים ומחושבים. הוא ילווה את העסק לאורך תקופה ארוכה, הוא יקדם אותו ואת המוצר.

בניית אתר היא חלק ממרכיבי הפאזל של המיתוג, אתר אינטרנט מאפשר לחברה לשמור על קשר קבוע עם הלקוח, לספק עבורו מענה מידי ושירות טוב סביב השעון.

לכן, חשוב להקפיד על תוכן מעודכן, כך הלקוח יזהה שיש פעילות באתר, שיש חברה שעומדת מאחוריו ומתפעלת אותו. חשוב שהתוכן יהיה אטקרטיבי אך עדיין אינפורמטיבי דיו ומקצועי.

בתהליך הזה אמור להיווצר חיבור בין הלקוח לבין ערכי החברה לבין המוצר או השירות, יחד עם חיבור לחזון החברה. המיתוג הרי יוצר רושם ראשוני ולכן הוא מהותי מאוד עבור החברה. בעידן הטכנולוגי של היום, האינטרנט הפך לשחקן מרכזי בתהליך השיווק והוא מהווה זירה עסקית מרכזית בפני עצמה ולכן, אי אפשר להוביל תהליך מיתוג מבלי לכלול בו גם את התאמת האתר למיתוג החברה.

לנו, בסטודיו אנזלביץ יש את הניסיון הרב, לכוון, לייעץ, להוביל לקראת בניית אתר ממותג.

החשיבה שלנו בבסיסה היא מחוץ לקופסה, אנחנו שואפות לייצר משהו אחר וייחודי. להכיר את הלקוח, להתחבר, להבין את מהות החברה, בכדי לייצר מוצר ממותג באופן ייחודי ותואם למוצרים.

כחלק מהליווי, נשב יחד, נגדיר מטרות : מי קהל היעד, מה המוצר או המוצרים, מה החזון העסקי של החברה, מה המסר שחשוב להעביר ועוד, ונגבש קווים למיתוג.

אנו מבינות היטב את המהות של מיתוג אתרים, החשיבות לבנות אתר שונה לכל לקוח, לייצר שוני, לא להשתמש בתבניות קיימות.

אנו רואות לנגד עיננו את ההמטרה הסופית מבחינתנו היא ליצור זהות גרפית לאתר האינטרנט ובכך לקדם אותך בשלב נוסף לעבר מיתוג עסקי איכותי.