בלוג

מיתוג מחדש – הזדמנות שנייה לרושם ראשוני

מיתוג מאפשר לעסק לייחד את עצמו מול מתחריו, הוא יוצר הזדהות וקישור ישיר בין המוצר לבין העסק.

החברה בוחרת מהם הערכים אשר חשוב לה להעביר, אלו שחשוב לה שהצרכן יזכור, פעמים רבות הם תלויים בקהל היעד של המוצר ומכוונים ישירות אליו.

יוקרה למשל הוא ערך לדוגמה, כך גם ערכים של משפחה, הצלחה ועוד.

המטרה היא שהלקוח או הצרכן ייחשפו אל המוצר – דרך הלוגו שלו ושם החברה ומיד תהיה להם אסוציאציה מקשרת לערך שהוא פועל יוצא של החזון.

בנוסף, כשמיתוג נעשה בדרך הנכונה ובצורה מקצועית הוא יוצר הדגשה של ייחודיותה של החברה מול מתחריה ואף מכריע לטובת רושם ראשוני חיובי.

דמיינו את עצמכם יוצאים לפגישה עסקית חשובה, מיד תתלבשו בהתאם, תבואו מוכנים עם חומר מוכן מראש, תדברו בשפה המקצועית המתאימה, תשדרו בטחון, תקפידו על כל כללי הטקס – זאת משום שכולנו מבינים שקשה לשנות את הרושם הראשוני.

כך גם במיתוג- הרושם הראשוני קובע והרבה פעמים הנראות של חברה, היא זו שתשפיע על הצרכן.

מהו מיתוג מחדש?

מיתוג מחדש נעשה כאשר החברה מעוניינת לבצע מתיחת פנים שתציג תדמית חדשה כלפי חוץ. כאשר חברהמחפשת דרך עדכנית להעביר את המסר, לשנות את נראות ערכי המוצר/המותג, כפי שהיו מוכרים עד כה.

חברה שמחליטה לבחור בתהליך שיווקי שכזה חייבת לחשוב היטב על הכדאיות, לשים על המאזנים רווח מול הפסד. פעמים רבות אותם ערכי חברה או הסמלים המלווים אותה כמו עיצוב הלוגו, כל כך מזוהים עם המוצר , כך שהליך כמו מיתוג מחדש יכול ליצור את הפעולה ההפוכה, לבלבל את הלקוח ומשם להוביל אותו למקום אחר, בטוח יותר, לידי המתחרים אשר נשארו עמידים בזהותם.

אין זה אומר שלא להתקדם עם תכתיבי הזמן והצורך בהתעדכנות ושינוי, להיפך. אולם הדבר כן מחייב בחירה מדוקדקת ובלתי מתפשרת של התוצר החדש, שיקרין את החידוש אך בו זמנית ישמור על ההישגים הקיימים.

מתי מומלץ לבצע מיתוג מחדש?

1. טעות במיתוג הראשוני- פעמים רבות, ממהרים לבצע הליך מיתוג ולמעשה מקבלים את הפעולה ההפוכה, או לא מקבלים את הפעולה הרצויה, אין באמת השפעה על הצריכה של הלקוחות,המיתוג הקיים מתקשה לבדל את המוצר מהמתחרים, לפצח את התקשורת עם פלח השוק הרצוי ועוד.

2. מתיחת פנים- החברה מרגישה שהמוצר זקוק לרענון, שהלוגו ישן, הפונטים אינם מעודכנים, אתר האינטרנט נראה מיושן, לא אטרקטיבי, אפילו קצת עייף.

3.קהלי יעד חדשים- פעמים רבות המוצר משתדרג, מקבל זווית אחרת, מחליט להרחיב את אופקיו ולכוון לקהל יעד נוסף. במצב שכזה יש צורך למתג מחדש, כדי למשוך את תשומת ליבו גם של קהל היעד הפוטנציאלי. במקרים אלו חשוב במיוחד להקפיד על ההליכה על הקו הדק שבין שמירתה ערכי המותג הקיימים וייצוגם של ערכים ותכונות חדשים הרצויים לקהלים החדשים שהוגדרו.

איך מתחילים?

אחרי שהסקתם מסקנות והבנתם כי עליכם להתחיל מחדש, חשוב לבנות את המיתוג היטב.

השינוי יבוא לידי ביטוי באופנים רבים: עיצוב הלוגו, שידרוג אתר האינטרנט, רענון המסרים והפצתם באמצעי השיווק והמדיה השונים כמו למשל:עמוד הפייסבוק של החברה ועוד.

אך אלו הם רק תוצריו של המיתוג.

במיתוג מחדש עוסקים למעשה בביסוס התפיסות של החברה, הבנת אופיה וערכיה לעומקם, יצירת תקשורת ויזואלית עם הלקוח, וכאן אין הזדמנות שניה, לכן ההמלצה שלנו היא לבנות את התוצרים לאט ובצורה בטוחה.

יש לחשוב היטב, להגדיר יעדים, לתאר ולדייק לפרטי פרטים את החזון והמטרה הסופית, להבין מיהו קהל היעד שלכם, להכיר את המתחרים בשוק, כדי ליצור ייחודיות מולם.

לאחר מכן, חשוב לשבת עם בעל מקצוע מומחה שמכיר היטב את השוק, שיוכל לחבר, כמו פאזל את כל הפרטים לכדי תמונה אחת ברורה: לייעץ, לכוון, להמליץ, למקד.

מעצב גרפי, יספק עבורכם את הפתרון הטוב ביותר: בתהליך ממוקד, יבין את ערכי המוצר והחברה, את ההיסטוריה השיווקית, יכיר את המתחרים המובילים בשוק ואת קהל היעד אליו אתם מיעדים, ילווה אתכם צעד אחר צעד ויבנה עבורך תוכנית מיתוג אפקטיבית הכוללת היבטים שונים כמו: עיצוב הלוגו, שדרוג אתר האינטרנט, לעיתים אף בניה מחדש, החלפת צבעים, פונט , כל הנראות של חזון החברה החדש, שיוכל לבוא לידי ביטוי באופן הטוב ביותר.

סטודיו אנזלביץ, יעמוד לרשותך, יוכל לספק עבורך מענה מקצועי בדרך למיתוג מחדש, עם ניסיון רב, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה ,אכפתיות כלפי הלקוח תוך שימת דגש לשירות.