מחשבות על מיתוג הכנס השנתי של גוגל.
הכנס השנתי של גוגל – Google i/O 2017 – לא הותיר אף אחד מאיתנו אדיש, אבל מכיוון שהכל כבר דיברו אודות החידושים השונים, שכן אין פוסט, בלוג או כתבה שלא הרחיבו על כל פרט ברשימה, הרשו לנו להוסיף כמה מילים על המיתוג. כן על המיתוג. כי גוגל שוב הוכיחה, שלהיות ראשונה זה מחייב לא רק בטכנולוגיה, אלא גם בעיצוב.
נדמה היה כי לאורך השנים המיתוג של גוגל נותר מעט מאחור, בוודאי בהשוואה למהפכות הטכנולוגיות שהיא מחוללת, אלא שלאחרונה ואולי נאמר גם – סוף סוף – המיתוג והשפה העיצובית מביעים את אותה תחושת חדשנות. לא די בלוגו הנכון או בשם קולע, מותג חייב לייצר חוויה רגשית, הוא חייב לקחת את התוכן ולהנכיח אותו באריזה הנכונה המשלבת השראה והבטחה, בכל הממשקים שלו עם הקהל.
הכנס השנתי של ענקית הטכנולוגיה לבש צורה שלא הייתה מביישת אף כנס עיצוב חדשני והציג שפה ויזואלית עדכנית, רעננה ומינימליסטית, אנימציה יפה וכיפית ושימוש בפלטה צבעונית עזה ומצומצמת (בניגוד לצבעוניות הבסיסית-ילדותית המזוהה עמה). כולנו כבר יודעים מזמן – גוגל רואה הכל, ועכשיו גם אנחנו רואים את גוגל.
הלוגו המינימליסטי מתעורר לחיים תוך שימוש באנימציה חכמה וכייפית
שימוש בפלטה צבעונית מצומצמת ורעננה
אלמנטים גרפיים – משחקים של קווים ועיגולים בלבד שמצליחים ליצור עושר ויזואלי
גם מעבר מדו-מימד לעיצוב במה ממשיך את הקו המיתוגי, תוך שמירה על האלמנטים הגיאומטריים
עד הפרט האחרון – מתגי הכניסה ועד טי-שרטים – כל פריט מקבל פרשנות חכמה ומדויקת
מפת המתחם נראית כמו משחק כייפי ואפילו קיבלה שתי גירסאות המציגות את ארועי היום והלילה
מדו-מימד לתלת-מימד, מבפנים – החוצה – גם ביתני המתחם הם חגיגה גיאומטרית