בלוג

מי בכלל צריך כרטיסי ביקור היום?!

נכון, העולם מאוד דיגיטלי וזה כמעט מצחיק להחזיק כרטיס נייר ביד, אבל עדיין כרטיס ביקור הוא דרך מצוינת להשאיר בידי לקוח או שותף עסקי פוטנציאלי את פרטיכם, בראש ובראשונה משום שהוא הדבר המוחשי שנותר ביד כתזכורת כאשר פגישה מסתיימת.

אולם לכרטיס הביקור חשיבות מעבר לזו הפונקציונאלית בלבד, עיצוב נכון עשוי להשפיע על מקבל הכרטיס ולהיות הגורם המכריע בסופו של דבר אם יחליט ליצור עמכם קשר ולבחור בכם או לא.

עיצוב כרטיסי ביקור הוא עניין מאתגר, זאת דווקא בשל מידותיו הקטנות הנתונים שיש לכלול אותם והנורמות המקובלות בתחום המתנגשות לא פעם עם השאיפה ליצור עיצוב שונה, מיוחד, כזה שיגביר את הסיכוי שהכרטיס אכן ימלא את ייעודו.

יתרונותיו של עיצוב מקצועי

יש מי שבוחרים לעצב בעצמם את כרטיס הביקור שלהם. שליטה בסיסית בתוכנה גרפית מאפשרת שילוב לוגו עם טקסט, הוספת עיטור כלשהו ויצירת עיצוב שאולי נראה על פניו משביע רצון. מימוש הדפסת כרטיס כזה הוא פשוט, אין חסר בבתי דפוס המציעים גם שירות הדפסת כרטיסי ביקור, אין להם עניין בעיצוב הכרטיס והם מבקשים רק לקבל קובץ בפורמט המתאים להם. ישנן חסרונות רבים לבחירה בעיצוב חובבני של כרטיס הביקור שלכם.

מי שמנסים לעצב כרטיס לבדם ובוחרים לבסוף למסור את העיצוב לגרפיקאים מקצועיים, מומחים גם בתחום עיצוב כרטיסי ביקור, נדהמים מן ההבדל בין העיצובים שהם הצליחו להגיע אליהם לבין אלה המקצועיים (זוהי תופעה מוכרת גם בעת עיצוב לוגו).

למרות שהאלמנטים הבסיסיים עשויים להיוותר זהים (הלוגו, הטקסט ואפילו סגנון העיטור) די בשינויים קטנים כדי ליצור הבדל גדול, הצללה, עיבוי קווים, תזוזות זעירות, מיקום מדויק, פרופורציות נעימות לעיין ועוד כהנה פרטים שרק עיין ויד מקצועית יודעים לקחת בחשבון, לנצל אותם וליצור עיצוב מנצח.

עלות מול תועלת

הדפסת מלאי של כרטיסי ביקור, בתנאי שאין מתעקשים על נייר איכותי ומיוחד (בעל חספוס או טקסטורה למשל),  אינו עניין יקר, ניתן למצוא מי שידפיסו מלאי של 1000 כרטיסים עבור 200 שח' ואפילו פחות. מחיר שעת עבודה של גרפיקאי מקצועי איכותי עשויה אם כן להכפיל את עלות הפקת כרטיסי הביקור, לעיתים אפילו פי כמה.

נשאלת השאלה האם מוצדקת הוצאה נוספת זו, האם כרטיס המעוצב ברמה בינונית לא ישרת אותנו טוב מספיק, מה הערך המוסף של עיצוב מקצועי של כרטיס הביקור.

כשאנו מפיקים כרטיסי ביקור חדשים יש לזכור כי אלה יישרתו אותנו זמן רב, ראוי לקחת בחשבון שעלות הפקתם היא חד פעמית ולכן השקעה בעיצוב מקצועי של כרטיס הביקור הופכת שולית ממש לאור משך התקופה בה נפיק תועלת מהשקעה זו.

כשאנו מצוידים בכרטיס ביקור מעוצב היטב אנו ששים יותר למוסרו, אפילו אם באופן תת מודע. כרטיס נאה גם מעניק לנו תוספת ביטחון זעירה אך משמעותית. לאורך זמן ייתכן מאוד שכרטיס מושקע יניב עבורנו הרבה יותר פניות, עניין שהוא, ככלות הכול, עצם מהותו של הכרטיס.

landscape_taya

סגנונות עיצוב

עיצוב כרטיסי ביקור יכול שיעשה במגוון סגנונות. כך למשל ישנו העיצוב הקלאסי השמרני, כזה המתאים לכרטיסי ביקור של בעלי מקצוע כגון עורכי דין או מנהלי חשבונות. מצד שני ייתכן עיצוב קליל, מודרני, צבעוני ואפילו צעקני, עיצוב כזה עשוי להתאים למי שמעוניינים בכרטיס מעורר עניין, שונה שביכולתו להעיד על אופיינו האישי והמקצועי, על הייחוד והערך המוסף שאנו יכולים להעניק למי שיבחרו להיקשר עימנו.

לא כל מעצב כרטיס ביקור מתאים לעיצוב הכרטיס שלכם. ישנם מעצבים שיפיקו עיצוב מעולה בסגנון מבוקש מסוים אולם יתקשו להתמודד על סגנון אחר. מומלץ איפה לבחון דוגמאות של עיצובים שביצעו גרפיקאים שאתם שוקלים למסור לידיהם את עיצוב הכרטיס שלכם. בחרו לעבוד רק עם גרפיקאים שתיווכחו שהם כבר יצרו עיצובים המרשימים אתכם.

מה כדאי לכלול בכרטיס הביקור

גודלו המוגבל של כרטיס הביקור הופך את הבחירה של מה כדאי לכלול בו למורכבת. טקסט קטן מדי יהיה קשה לקריאה, לוגו מרוכב עלול לאבד מקסמו, עודף עיטורים עלולים לפוך את הכרטיס למצועצע וכו'.

מומלץ להחליט תחילה אלו פרטים חשוב לכם שהכרטיס יישא, בדרך אלא יכללו את שימכם, תיאור השירות או המוצר שאתם מציעים, ופרטי היקשרות אולם ייתכנו תוספות, תארים אקדמאים למשל או סלוגן כלשהו המעיד על דרך בה אתם מאמינים.

לכרטיסי ביקור שני צדדים, ניתן לנצל עובדה זו כדי להשלים את המידע אותו אתם רוצים שהכרטיס יישא, יש להקפיד על עיצוב שני הצדדים כך שיחמיאו זה לזה.

מסירת עיצוב כרטיס הביקור שלכם לידיים מקצועיות היא בחירה נבונה, השקעה שללא ספק תניב תמורה נאה ולו בתחושת הסיפוק שלכם בכל פעם שתוכלו למסור את הכרטיס בביטחון.