בלוג

אתגר במיתוג – עיצוב מזוהה וזכיר ל״צוותא״

נכון שכל לקוח שמגיע לידינו מקבל את מלוא תשומת הלב והכבוד הראוי, אבל לא כל יום עובר אצלנו בפתח אייקון לאומי שכולנו גדלנו עליו.

כמעצבות החיבור שלנו לתרבות, על כל גווניה, הוא בלתי נפרד מעולם ההשראות שלנו, וכאשר התבקשנו לקחת את המותג ולעשות איתו עבודה שתיצור סדר וארגון מחדש בז׳אנרים השונים, אנחנו חייבות להודות שהיה ברור לנו שהאתגר גדול ואנחנו מסתערות עליו בכל הכח.

אמרנו צוותא, אמרנו הכל.
בעצם הוא היה כאן עוד לפני כולנו, ואומרים שהיה פה שמח לפני שנולדנו, ולמי שלא מאמין – הארכיון של צוותא נמצא כאן כדי להעיד.
ברי המזל שזכו לנבור בו יעידו שהוא מכיל עושר של תכנים ויזואליים שקשה לתאר במילים, וגם שעות של דפדוף בכרזות הישנות לא יספיקו כדי להכיל. אולם דווקא העושר הזה והשוני הגדול בתכנים שהוצגו בצוותא לאורך שנות פעילותו, הביאו לשחיקה הדרגתית של המותג שזוהה כאיכותי מדי וכפונה בעיקר לקהל מבוגר.

ברוח חידוש הניראות של המקום, גם השפה הגרפית שמשמשת להעברת כל המסרים נדרשה לעבור עדכון מהותי. את השרביט קיבלנו מידי דקל ומיכל, שבמשך שנים טיפחו שפת מותג גבוהה ואליטיסטית ששיוותה לצוותא את המראה ששימש אותו לאורך כעשור.

האתגר החדש היה ביצירת מיתוג זכיר ומזוהה, שיתמודד עם ההיסטוריה ארוכת השנים שלו, אך בעיקר שיפנה לרוח העדכנית של התכנים המועלים בצוותא, שיאפשר זיהוי של המותג על חלקיו השונים ושיתאים לקהלי היעד המגוונים אותם מבקש המועדון הוותיק למשוך ולעניין, וכל קהל על פי אופיו וטעמו.

בתור מי שקיבלו את האחריות על המשימה הזו, היה עלינו ליצור קו עיצובי אחיד שידבר אל הקהל המבוגר שמגיע לקבלת שבת, להרצאות ולקונצרטים, ובאותה מידה בדיוק לאוהבי הסטנד אפ, הפרינג׳, הנונסנס והמוסיקה, ושישקף את רוח המופעים הקבועים וגם את זו של האירועים החד פעמיים, שמככבים כולם על אותה במה וותיקה – וכל זאת תוך העברת ערכי המותג והאיכות העוברים כחוט השני לאורך כל הפעילויות.

4_tzavta

את השפע הרחב שצוותא מציעה היום חילקנו לפי הז׳אנרים השונים, יצרנו שפה ברורה ומזוהה אך גם רחבה מספיק שמאפשרת חלוקה ויזואלית ברורה בין התחומים השונים, כך שיפנו ויתאימו לקהלים הספציפיים, ואף יתנו אפשרות לפיתוח השפה והרחבתה לפסטיבלים שונים שמתקיימים בצוותא, שהם חלק ממופעי צוותא, אף שלא בשוטף.

אל התכנים שאנו מייצרות נחשפים הקהלים דרך חוברת חודשית, דיוורים לעדכון בתכנית האמנותית, גלויות, מודעות בעיתונות, רשתות חברתיות ועוד.

בד בבד עם חידוש השפה הגרפית נרקם גם חידוש בעיצוב הפנים של המקום, שבעזרת מושיק גלאמין שניצח על הפרויקט הפך לעדכני ורענן יותר, קיבל תחושה של מרחב מרווח והרבה מאוד ריספקט למורשת התרבותית והאומנותית שבה ספוגים קירות המוסד הוותיק.

שני פרויקטים נחמדים שנכללו בפרויקט הגדול היו יצירת מיתוג וכרזות למופע ׳בת דודה׳ –  מחווה ללהקת דודה המיתולוגית – שיצאה מצוותא והתפתחה משם הלאה, וכמובן פסטיבל תיאטרון קצר, שבזמן באמת קצר קרם עור וגידים וזכה למיתוג חדש רענן ועדכני.

נכון להיום כל החומרים היוצאים מצוותא משדרים קו אחיד, מעבירים את התחושה של איכות לצד חדשנות והתאמה לרוח הזמן, וזה בלי ספק אחד הפרוייקטים שאנחנו גאות על חלקנו בו. (ובמיוחד כאשר אנחנו נתקלות בפרסומים שאנחנו עיצבנו סתם באמצע יום סידורים רגיל לגמרי בתל אביב…)