בלוג

מה ישראלי בעיניך?

עיצוב ומיתוג מוצרים לפרויקט ׳הבית הישראלי׳ של משרד העלייה והקליטה

סופה של שנה אזרחית אחת ותחילתה של אחרת הוא רק תירוץ בשבילנו לחשוב על התחלות חדשות, ובמיוחד כאשר מדובר בפרויקט מגוון ועשיר כמו ׳הבית הישראלי׳.

במשך תקופה ארוכה הסטודיו מלווה את הבתים הישראלים, שמטרתם לייצר אירועים, תכנים ומוצרים עבור תושבים ישראלים ברחבי העולם על מנת לשמר את הקשר ותחושת השייכות שלהם לארץ גם מרחוק, תוך חיבור למנהגים, לערכים ולמסורת הישראלית.

לצד מוצרים רבים שמיוצרים מדי שנה לכל הבתים ברחבי העולם – גלויות, הזמנות לאירועים, ברושורים וכן מוצרים מיוחדים כמו ערכות לחגים, מחברות מידע, רביעיות קלפים לכל המשפחה, ועוד – הפקנו השנה לוח שנה ייחודי ומרשים.

כיוון שמדובר בלקוח שנותן לנו חופש פעולה רחב ביותר, הצגנו סקיצה שהתבססה על פיתוח קונספט כללי של הפקת צילום שתכלול קומפוזיציות של אלמנטים וטיפוגרפיה שיתבססו על מאפייני 12 חודשי השנה, החגים והמועדים שבהם, ושתעביר את ערכי הבסיס של ׳הבית הישראלי׳ באופן חדש ומעניין.

היות שהקונספט נשען על ייצור תוכן ויזואלי מאפס, העברנו רפרנסס שונים להמחשת הרעיון, למרות האתגר התקציבי שבדבר כולם הבינו שעל מנת להגיע לאן שאנחנו רוצים חייבים לצלם וכך נבנתה תכנית הפעולה.

את כל האלמנטים המיועדים לקומפוזיציות אספנו על פני שלושה ימי עבודה מלאים, שהוקדשו לחיפושים מעמיקים של עזרים בשוקי פשפשים, בבתים, שוק האיכרים, באוספים שונים ועוד.
על כל מרכיבי הלוח, כולל הטיפוגרפיה הידנית, עבד צוות הסטודיו בשיתוף פעולה מלא, בחלוקת תפקידים ותחומי אחריות ובהקפדה על עמידה במסגרת התקציב המוגבלת.
ההכנה הקפדנית איפשרה ליום הצילום לעבוד בצורה מתוקתקת, מקצועית וחסכונית.

12_israeli_2

שיתוף הפעולה עם הצלם הנפלא ארז בן שחר, שמתמחה בצילומי אוכל וסטיילינג, התגלה כבול פגיעה.
בעזרת אינסוף הרקעים המגוונים שמחזיק ארז בסטודיו נחסכה גם עבודת גרפיקה רבה – כך ייצרנו 15 צילומים מלוטשים ועשירים ללא כל נגיעת פוטושופ, בהם שולבה טיפוגרפיה ידנית ייחודית שמעשירה את הקומפוזיציות בתכנים מילוליים, והפכנו אותם ללוח שנה בלתי צפוי, מסקרן, חדשני ומרגש.

כמו שהקדמנו ואמרנו, החלפת השנה האזרחית היא רק תירוץ, והעבודה עם הבית הישראלי נמשכת וממשיכה לאתגר אותנו גם השנה.

ב-15 הבתים ברחבי העולם מתקיימים קמפיינים שנתיים קבועים, על בסיס לוח השנה העברי והחגים, לצד פעילויות מרובות וייחודיות לכל בית ובית.

האתגר הגדול בפרוייקט הזה: להפתיע כל פעם מחדש – מכיוון שאת כל המוצרים מקבלים תמיד אותם בתי אב שהם קהל היעד של הבתים הישראליים הפרויקט מחייב חידוש מתמיד ומציאת דרכים מגוונות להעברת המסרים והערכים שאינם משתנים, הגיית מוצרים שימושיים ומרגשים בכל פעם, כל זאת משום שאת כל המוצרים מקבלים תמיד אותם בתי אב שהם קהל היעד של הבתים הישראליים.

חנוכה מאחורינו, סט מחברות חדש תיכף מגיע לדפוס (מבטיחות לשתף) ולפנינו יש את פסח שמתוכנן להיות משחק קופסא של יציאה מעבדות לחירות. קדימה, אנחנו כבר ממש מחכות לגלות מה תלד עוד שנה של עבודה.

שנה אזרחית טובה לכולם!