בלוג

עיצוב לוגו לעסק שלכם

בעשור השני של שנות האלפיים כל בית עסק חדש, ותיק, גדול או קטן נדרש ללוגו המהווה סמל מזהה. חשוב להבין כי עיצוב נכון של לוגו הינו הליך מורכב, בו יש להכניס בתוך דימוי אחד את מהות החברה, אופייה, חזונה וערכיה. לשם כך עליכם להיעזר בשירותי חברת עיצוב גרפי מקצועית שבידיה את הידע והכלים ליצירת לוגו מדויק ומושקע. הלוגו יעניק לעסק נקודת פתיחה מעולה, וילווה וייצג אותו בנאמנות לאורך שנים רבות.

מה זה בעצם לוגו

על מנת להבין את חשיבותו של עיצוב לוגו לעסק יש להבין ראשית מהו. לוגו, או בשמו העברי סמליל, הינו אלמנט גרפי שנועד לייצג ולסמל מוצר או ארגון, ולמתג אותו באופן חזותי בתודעתו של הציבור תוך הבדלה ממתחרים. אלמנט זה יכול להיות מורכב מאיור, גופים גרפיים, מלל, או שילוב של גורמים אלו יחדיו. הלוגו יופיע כמעט בכל התייחסות מסחרית, שיווקית ופרסומית של העסק, בין אם על גבי כרטיסי ביוקר, שלט העסק, אתר אינטרנט, שלטי חוצות, ניירת משרדית ועטיפות מוצרים.

חשיבות עיצוב לוגו לעסק

לוגו מהווה סמל מסחרי של העסק, וכן בסיס לתהליך מיתוגו החזותי ובניית התדמית עבורו. למעשה, לוגו יוצר את הרושם הראשוני אודות החברה, אופייה ומהותה. יש להבין כי בעזרת  מחשבה ותכנון נכונים המבוססים על רמה מקצועית גבוהה, ביחד עם תפיסות שיווקיות ועסקיות עדכניות, עיצוב לוגו לעסק יכול להעביר כל מסר באופן מדויק, אטרקטיבי וייחודי. מדובר במסרים כדוגמת חדשנות, איכות, אמינות, יוקרה, דינמיות, רצינות או מקצועיות, שיכולים בהחלט לעבור דרך לוגו טוב. מאידך, עיצוב חובבני של לוגו עשוי במקרה הטוב שלא לחדור לתודעת הציבור, ובמקרה הפחות טוב ליצור נזק לתדמית העסק. 

מהן הדרישות מלוגו לעסק

המורכבות והעומק שבעיצוב לוגו טמונים דווקא בפשטותו, מאחר שהוא נדרש בעזרת מספר תווים וצבעים בודדים להעביר תדמית שיווקית שלמה ומלאה. במילים אחרות, לוגו טוב צריך להיות פשוט, קליט וייחודי. שלושת המרכיבים הללו אמורים להיחרט בזיכרונו של קהל היעד כסימן היכר מובהק ובלעדי של עסק מסוים, וכך לאפשר להם לזהותו במהירות ולפתח כלפי העסק שירותיו ומוצריו תחושות של הזדהות ונאמנות.

אפשרויות לעיצוב לוגו

לוגו ניתן לעיצוב בשלוש דרכים עיקריות:

לוגו גרפי בלבד – בלי ששם החברה יופיע לידו, אך בעל עיצוב גרפי ייחודי המזוהה עם החברה. דוגמאות מוכרות הינן הלוגו של ווינד'ווס, הלוגו של אאודי, או הלוגו של חברת אפל.

שם החברה כלוגו – זהו לוגו מילולי המורכב משם החברה, ומעוצב בעזרת פונטים ייחודיים למסריה. דוגמאות ידועות הינן הלוגו של קוקה קולה, דיסני או חברת י.ב.מ.

לוגו המשלב עיצוב גרפי ושם של החברה – כלומר ששם החברה מוטמע בתוך העיצוב הגרפי של הלוגו. דוגמאות לכך הן הלוגו של ויזה שמורכב משם החברה שממוקם בין פסי צבע בכחול ובכתום, או הלוגו של פיצה האט ששמה נרשם מתחת לאיור של גג אדום.

 

חידוש לוגו לעסק

חשוב לדעת כי מורכבותו של עיצוב לוגו לעסק גדלה כאשר מדובר בעיצוב לוגו שכבר קיים. זאת מכיוון שיותר מסובך לשנות תפיסה שכבר עוצבה בדעת הקהל לגבי עסק קיים, מאשר ליצור תפיסה חדשה וללא עבר, זיכרונות ומשקעים. יחד עם זאת, קיימים מצבים בהם עסק נדרש להחליף את הלוגו שלו, למשל אם התחיל את פעילותו עם לוגו שגוי, או לצורך מיתוג מחדש של העסק. ניקח לדוגמא עסק שהתחיל באופן ביתי, קטן ואינטימי, ושהלוגו שלו שידר ומסרים אלו, אך עם השנים הפך לאימפריה קולינרית מתקדמת. ייתכן מאוד שכעת העסק יידרש לעיצוב לוגו מחודש. ואולם, בעת בחינת הלוגו החדש לעסק יש להחליט בעזרת אנשי מקצוע אם ליצור לוגו חדש לגמרי, או להישען על הלוגו הקיים. מדובר בשאלה המתבססת על גורמים רבים ושונים, כמו מידת ההזדהות עם הלוגו הקיים, או מהות השינוי שהעסק עובר.

כיצד מזהים עיצוב לגו מוצלח

בעלי עסקים רבים אינם מתמחים בעיצוב ומיתוג, ולכן יתקשו להבחין ולזהות לוגו טוב. לשם כך יש לתת את הדעת על מספר אלמנטים בעת בחינת העיצוב של לוגו חדש לעסק: 

העדיפו לוגו פשוט וקליט, שאתם יכולים לשחזר בקלות את צורתו וצבעיו.

לוגו ייחודי שאינו מזכיר חברה מתחרה, ושיבטיח את זיהויו עם העסק שלכם.

בדקו שהלוגו ניראה טוב בכל גודל ומכל מרחק, וגם בהדפסות בשחור ולבן, כך שיוכל לשמש לכל מטרת פרסום ומיתוג כמו בשלט חוצות, כרטיס ביקור או חשבונית.

בלוגו טוב בדרך כלל לא יהיו יותר משלושה צבעים, המשקפים באופיים את מהות העסק. כך לדוגמא, זהב משקף יוקרה, לבן יושרה ואדום תשוקה.

בנוסף על האמור לעיל, בשורה התחתונה הבחינה הטובה ביותר היא מבחן המציאות, כלומר   שתגובת הסביבה ללוגו עשויה בהחלט לשמש בתור אינדיקציה להצלחתו.