בלוג

מצגות עסקיות כחלק מעיצוב תדמית

העולם שבו אנחנו מתנהלים כיום הוא עולם של מסרים חזותיים.

החל מהפרסום המסחרי ועד לעיצוב כריכות הספרים שאנו קוראים, לצורך העניין, כל מסר שמועבר אלינו נעטף באריזה ויזואלית, וככל שזו מוקפדת ומדוייקת יותר – כן גדלים סיכוייו של המסר להתקבל באופן אפקטיבי ומניע לפעולה יותר.

כך גם ברובד העסקי בו מתנהלים חברות בתי עסק.

נכון שלא בכל חברה קיימת מחלקת עיצוב גרפית inhouse , אבל אין היום עסק שלא נזקק לשירותים גרפיים בכדי לתקשר את מסריו וערכיו כלפי לקוחותיו, שותפיו או אמצעי התקשורת הרלוונטיים לו.

סל 5 המוצרים הבסיסיים להעברת מסרים ויזואליים

1. לוגו – לוגו הוא סמל שמזוהה עם המותג או החברה אותם הוא מייצג. תפקידוט להיחרט בזכרון, והיות והזכרון של רוב בני האדם נוטה לזכור טוב יותר עצמים וצבעים מאשר שמות ואותיות (חישבו על כך שפעמים רבות אתם נתקלים באדם שפניו מוכרים לכם, הזכרון מעיר גם את ההקשר שאליו שייך המפגש הקודם עם האדם- אך אינכם זוכרים את שמו…)

לכן ככל שהלוגו מובחן ובולט יותר כך גדלים הסיכויים שהאסוסיאציה שהוא יעורר ברואיו תהיה מובחנת ומדוייקת יותר.

2. כרטיסי ביקור – אמנם מדובר על מוצר פרינט, שמנסים לרמוז לנו שפס מן העולם, אך גם כאן תפקידו להוות תזכורת ועוגן פיזי בידיו של המקבל.

בחתימתה של פגישה עסקית, השארתו אצל האדם עימו נפגשתם מבטיחה פוטנציאל רב יותר שיזכור אתכם וידע למה לקשר ולשייך אתכם בבואו לקבל החלטה להתקשר בהמשך.

3. חתימת מייל – אנחנו שולחים ומקבלים עשרות אם לא מאות מיילים ביום. מסרים אלקטרוניים.

שמכם אמנם מופיע בכותרת המייל, אולם חתימת מייל מאפשרת לעשות שימוש במכלול ויזואלי- לוגו החברה, שמכם ותפקידכם וכמובן – הפרטים להתקשרות עמכם, שניתן למצוא בכל עת. המטרה היא להקל על המקבל לאתר אתכם בדרך הנוחה לו.

4. עיצוב מצגות – מצגת היא כלי אקסמפלרי להעברת מסרים בצורה ויזואלית ממוקדת. אם בעבר נהוג היה לייצר מצגות בתוכנות ביתיות כמו פאוארפוינט ודומותיה, הרי שהיום מצגות מעוצבות הן כלי שיווקי ראשון בחשיבותו וחברות רבות פונות למומחים בתחום, שמתרגמים את מסריהן למצגת מעובה ומתוכננת בקפידה.

5. אריזת המוצר וחומרים שיווקיים – מכל האמור מעלה מובן שכל תוכן ומסר שיוצאים מאת החברה שלכם חשוב שישאו את סממני המיתוג ויותאמו לקו הויזואלי שנושא את המסר הנכון עבורכם. החל מאריזות מוצרים וכלה במסרים היוצאים במדיות שונות, מודפסות או דיגיטליות, ללקוחות, שותפים או מתעניינים אחרים.

22

מה נשתנה בעיצוב מצגות?

הטכנולוגיה העומדת לרשותנו היום מאפשר תהעברת מסרים בצורה זורמת יותר, ברורה יותר והרבה יותר אינטואיטיבית.

אם בעבר חילקנו מסרים לשקופיות ברצף לינארי, הרי שהיום ניתן לשוטט במרחביו של מסר קדימה ואחורה – וגם לצדדים, כדי לייצר תמונה מקיפה ומלאה יותר, להגדיל את העניין והריכוז במסר המועבר ובפואנטה שלו.

אחת הדרכים הנפוצות והיצירתיות היא שימוש באינפוגרפיקה – כשמה כן היא – אינורמציה המועברת דרך גרפיקה.

תכונותיה העיקריות שהיא מאוד ויזואלית, מאוד מפורשת ומאוד קולעת בול ללב המסר בכל שלב ושלב שלה.

ביכולתה לתמצת במינימום מילים מקסימום מידע – וכל זאת בזכות השימוש הנכון באמצעים חזותיים.

אם אינכם בקיאים בעולם החדש של מסרים סוג זה תוכלו למצוא ברחבי הרשת מאגרים רבים של אינפוגרפיקות לשימוש חופשי. מאגרים אלו מועלים לרשת על ידי מעצבים גרפיים שעניינם להגביר את המודעות למוצר זה ולהרחיב את הצורך בשימוש בו, דבר חשוב וראוי, אולם מסר שחשוב לכם שיעבור בצורה בהירה, מוטב לבחור במומחה לעיצוב מצגות שיתכנן ויעצב אותו באופן ספציפי עבורכם ולמטרותיכם.

גם בעיצוב מצגות חשוב לשים לב שלצד המסר הממוקד שעובר מוטב לשמור על קו ויזואלי התואם את הקט הגרפי המאפיין את מיתוג החברה בצבעוניות ובאלמנטים הנבחרים.